Kitas „fintech“ startuolis ir jo klientai smarkiai paveikė bankininkystės kaip paslaugos startuolio „Synapse“ žlugimą.
Paaugliams skirta skaitmeninės bankininkystės paslauga Copper Banking gegužės 12 d. pranešė savo klientams, kad gegužės 13 d. nutrauks banko indėlių sąskaitų ir debeto kortelių naudojimą. Klientams skirtame laiške generalinis direktorius ir vienas iš įkūrėjų Eddie Behringer teigė, kad bendrovė sužinojo Praėjusią savaitę jų naudotas bankinės tarpinės programinės įrangos tiekėjas „Synapse“ „netrukus“ nutraukė savo paslaugos teikimą.
„Nepaisant mūsų išankstinio planavimo, šis įvykis privertė mus uždaryti banko sąskaitas daug anksčiau nei tikėtasi“, – rašė jis.
„Synapse“ balandžio 22 d. pateikė bankroto bylą pagal 11 skyrių, planuodama parduoti savo turtą „TabaPay“ už 9,7 mln. Tačiau pardavimas žlugo ir praėjusią savaitę Jungtinių Valstijų patikėtinis pateikė skubų ieškinį, prašydamas teisėjo pakeisti bankrotą pagal 7 skyrių.
„Copper Banking“ banko sąskaitų ir debeto kortelių nutraukimas reiškia, kad kai kurie „Copper“ klientai neturi prieigos prie savo lėšų. Behringer teigia, kad bendradarbiauja su savo banko partneriais AMG National Trust Bank ir Synapse, kad kuo greičiau grąžintų jiems pinigus.
Behringer teigė, kad vos išgirdusi žinią, kad TabaPay sandoriui iškilo pavojus, jis pradėjo grąžinti klientų lėšas, todėl tik nedidelė, vienaženklė dalis klientų negavo lėšų iki paslaugos nutraukimo.
„Copper“ dabar planuoja vėliau šiais metais pasiūlyti baltuoju ženklu pažymėtą šeimos bankininkystės produktą, bendradarbiaudama su „dideliais bankais visoje Amerikoje“, kurio interviu „TechCrunch“ Behringer sakė, kad dar negali įvardyti. Jis pridūrė, kad bendrovė planavo judėti ta kryptimi per pastaruosius metus, tačiau procesas paspartėjo dėl „Synapse“ žlugimo.
Pasak Behringer, „Copper“ ir toliau veikia, teikdama klientams tiesioginį finansinio švietimo produktą „Earn“. Uždirbkite paauglių kreditus, kad galėtų žaisti žaidimus, dalyvauti apklausose, nuskaityti kvitus, nukreipti draugus, o kai vartotojai pasiekia tam tikrą kreditų ribą, jiems už juos sumokama grynaisiais (500 kreditų už 5 USD). Tikslas – mokyti vaikus apie finansus. Per tai ji uždirba pinigų bendradarbiaudama su kitomis institucijomis.
Šis produktas, pasak jo, buvo pristatytas prieš mažiau nei vienerius metus ir jo pajamos per metus išaugo 160%. Nuo to laiko ji suteikė „didžiąją“ Copper pajamų, nes bendrovė uždirba pinigus bendradarbiaudama su prekių ženklais, kurie nori gauti atsiliepimų apie savo produktus. Behringer sakė, kad 30 žmonių įmonė išlieka nepakitusi ir vis dar samdo.
Jis tvirtina, kad dėl „Earn“ augimo labai sparčiai, „Copper“ šiais metais vis dar siekia beveik pelningumo ir, be pinigų, surinktų iš rizikos kapitalo fondų, turi „gerokai daugiau nei ketverius metus“.
2022 m. balandį Copper surinko 29 mln. USD per A serijos finansavimo etapą, kuriam vadovavo „Fiat Ventures“. Nuo 2019 m. įkūrimo ji iš viso surinko 42,3 mln. Kiti rėmėjai yra „Panoramic Ventures“, „Insight Partners“ ir „Invesco Private Capital“. Tuo metu bendrovė teigė, kad daugiausia pajamų gauna iš tarpbankinių mokesčių.
„AMG National Trust Bank“ ir „Synapse“ negalėjo susisiekti su komentarais paskelbimo metu. Matyt, „Copper“ klientai gali būti ne vieni. Praėjusią savaitę vykusiame skubiame posėdyje, kaip pranešė „Forbes“, JAV bankroto teismo teisėjas „Synapse“ bėdas apibūdino kaip „situaciją, kai dešimtys milijonų žmonių neturi prieigos prie potencialiai šimtų milijonų dolerių savo indėlių“.
O „Fintech Business Weekly“ leidinys Jasonas Mikula po penktadienį vykusio bankroto posėdžio pranešė: „Daugelis galutinių „fintech“ vartotojų, kuriems buvo suteikta galimybė gauti įšaldytas lėšas, pasidalijo niokojančiu poveikiu, kurį tai padarė jų gyvenimui, su teismu, o šimtai dalyvių kreipėsi į teismą. klausa“.
Vario problemos gali būti dar vienas pavyzdys, kai vartotojų fintech perėjo prie B2B. Anksčiau šiais metais „TechCrunch“ pranešė, kad Majamyje įsikūręs „Onyx Private“, „Y Combinator“ remiamas skaitmeninis bankas, teikęs bankininkystės ir investavimo paslaugas daug uždirbantiems „Millennials“ ir „Gen Zers“, taip pat nutraukė savo vartotojų banko operacijas. Tuo metu ji teigė, kad bus pereinama prie „B2B baltosios etiketės platformos kaip paslaugos modelio bendruomenės bankams, regioniniams bankams ir kredito unijoms“, norintiems paleisti skaitmenines programas, skirtas jauniems turtingiems vartotojams.
Norite gauti daugiau „fintech“ naujienų? Prisiregistruokite prie „TechCrunch Fintech“. čia.
Norite susisiekti su patarimu? Rašykite man adresu maryann@techcrunch.com arba atsiųskite man pranešimą „Signal“ numeriu 408.204.3036. Taip pat galite išsiųsti pranešimą visai „TechCrunch“ komandai adresu tips@techcrunch.com. Norėdami užtikrinti saugesnį ryšį, spustelėkite čia norėdami susisiekti su mumiskuri apima SecureDrop (instrukcijos čia) ir nuorodos į šifruotas pranešimų siuntimo programas.